Zoeken in deze blog

zaterdag 29 december 2012

Doen!

Het is de naam van mijn favoriete strandtent & ook de strekking van dit bericht...
DOEN!

Zojuist terug van een heerlijke fietstocht met Binq & Belle naar het strand
het zonnetje schijnt
lijkt waarachtig wel LENTE
lekker broodjes bij de bakker in Keizerstraat gehaald
Klinkt goed, was het ook;-)

Maar bijna had ik het niet gedaan
Kon zo tig 'dingen' bedenken waarom niet
  1. huis is ontploft met overal speelgoed
  2. moet de was doen
  3. stofzuiger  is ook geen overbodige luxe
  4. kan ook samen met de Btjes boodschappen gaan doen (niet aan te raden overigens...)
  5. bakfiets staat onder grote zeil, onhandig om dat nu te doen
  6. kindjes zijn moe en moeten eigenlijk slapen
  7. kan straks ook nog wel
  8. mijn energie is nog beneden peil van Kerst, wordt dan nog vermoeider
En er was maar 1 ding wat ik kon bedenken waarom wel, omdat we het zo heerlijk vinden én dat klopt. Carpe-fucking-Diem Nette, gaan! Nu is het mooi weer, al die andere zaken zijn er straks ook nog.

Kan je verzekeren voelt oudvertrouwd, fijn!
En het goede nieuws, kindjes liggen nu heerlijk te slapen, ik roets door huis & haal snel de boodschappen, maar belangrijkste mijn batterij laadt weer langzaam op.

Toedeloe!

maandag 24 december 2012

Wat zet je online?


Advies van Esther Goos : http://www.scooperz.nl

Hierbij tips over wat je wel en niet online deelt:

Kies 2 of 3 zakelijke onderwerpen die je steeds terug laat komen
Of je nou op Twitter, Facebook, LinkedIn of een ander sociaal netwerk deelt, de kunst is om consistent een aantal onderwerpen terug te laten komen die jou zakelijk weerspiegelen. Deze onderwerpen vormen de basis van wat je online deelt.

Personaliseer
Mensen doen zaken met mensen die ze kennen, aardig vinden en vertrouwen. Social media helpt je om dit op te bouwen als je meer van jezelf laat zien dan alleen je zakelijke kant. Begin daarvoor met het personaliseren van je zakelijke berichten. Dat doe je door je eigen visie op je vakgebied te geven, een persoonlijke noot toe te voegen aan een zakelijk bericht wat je doorstuurt en door je kennis online te delen.

Durf persoonlijk te zijn
Het kan geen kwaad om af en toe een persoonlijk berichtje de wereld in te sturen. Aarzel dus niet teveel om die schattige foto van je hond online te delen of stuur een tweet uit als: “goedemorgen, ik begin de dag met een kop koffie” Echter, als je meeste berichten alleen maar van een dergelijke strekking zijn, is dat wat blijft hangen bij anderen. Tenzij je een eigenaar bent van een koffiezaak lijkt mij dit niet bevorderlijk voor je branding! Lees je updates eens terug en vraag jezelf af “zou ik het zelf ook leuk vinden om dit van iemand anders te lezen?”

What happens in Vegas, stays on the internet”
We weten allemaal dat berichten online blijvend zijn. Bedenk je bij het schrijven van een bericht: mogen mijn familie, mijn baas, mijn klanten en mijn partner dit zien of lezen? Als het antwoord op deze vraag ja is dan kun je het gerust online zetten!

Wees jezelf! Deel wat je graag wilt delen en zie bovenstaande tips als een richtlijn, niet meer dan dat. Ik hoor van teveel mensen dat ze bewust niets online zetten omdat ze teveel bezig zijn met wat wel of niet kan. Wat werkt voor de een hoeft niet te werken voor de ander! Als je goed weet wie je bent en wat je wilt dan voel je haarfijn aan wat prettig is om online te delen en wat niet. Doe je nooit anders voor omdat je denkt dan leuker of interessanter te zijn voor je netwerk.

zondag 23 december 2012

Wie zit waar?


Ooooooh ik ben ook zo NIEUWSGIERIG hoe dat allemaal werkt.

SOCIAL MEDIA
Wie zit nu waar, welke doelgroep wil je, wie volgt je, is het privé of zakelijk?
Volgens mij valt of staat het met wat je zelf wilt & bereid bent om er in te investeren.
Alles kost tijd! en dat vertaald zich weer in geld.
Adviezen genoeg ""bezint eer gij begint!"
En het moet wel leuk blijven;-)

Daar gaan we met een schot voor de boeg:

LINKEDIN
=
voor een ieder die je kent


FACEBOOK
=
voor iedereen die je hebt gekend


TWITTER
=
voor iedereen die je wilt kennen

mmm klink logisch, hoewel ik zelf ook onderscheid maak tussen privé (FB) en zakelijk (Linkedin)
en dan is Twitter een beetje het cement nu tussen beiden.
Ik ga weer verder met mijn speurtocht, die zich met name nu richt op PERSONAL BRANDING.
Want was is je boodschap?
En gaat het erom wat jij zend, of is het niet veel belangrijker wat een 'ander' van je vindt?
Een ding is zeker, zodra je het online zet is niks meer PRIVE.
Dus wees niet teleurgesteld wanneer anderen met je informatie aan de haal gaan, ga er vanuit dat het uit een goed hart komt;-)
Denk zelf goed na voordat je iets post.
Ik zal altijd de bron van 'content' vermelden indien van toepassing.
In het kader: "Wie goed doet, die goed ontmoet"

Toedeloe!

NB: je ziet ik ben ook maar een goed bedoelde amateur want er is natuurlijk ook nog Google+, Pinterest......, ......,  en Hyves (zijn daar nog mensen actief